Nový Zéland IV. - Otorohanga Kiwi House a Waitomo Glowworm Caves

By 17:30 , , ,

Ahoj!
Jsem tu zpátky se svým vyprávěním o Zélandu, tentokrát budu vyprávět o velmi silném zážitku, o možnosti koukání na kiwi a o nádherných jeskyních!
Omlouvám se za pauzu, ale prostě jsem ty tři týdny lítala po venku, sbírala ovoce, chodila na akce a virtuální svět jsem zasunula někam hodně hluboko. Nicméně doufám, že Vám to toto vynahradí :)

Tenhle výlet jsme podnikli první neděli strávenou na Zélandu. Bylo to po noci, kdy mě totálně zabil jatlag, celou noc jsem nespala, tudíž si cestu tam moc nepamatuju, protože jsem pak spala v tom autě :D Auto jsme měli půjčené z půjčovny, pohonné hmoty jsou zde hodně levné (diesel za cca 19 kč/litr a benzin za cca 25 kč/litr), můžete si jet jak chcete... prostě se to vyplatí. A tak jsme vyjeli dolů, k jihu.

Otorohanga je velmi malé městečko, které má na "hlavní třídě" jeden McDonalds, jeden Subway a dva místní bary a na jeho kraji najdeme zmiňovaný Kiwi House. Vybrali jsme si ho, protože všechny průvodce tvrdili, že je úplně nejlepší. No, nevím :D Nicméně tedy je to taková malá zoo, kde mají spoustu druhů ptáků (samozřejmě původní, zélandské) včetně kiwi. Vstup za lidových 24 dolarů.
Kiwi jsou noční zvířata, aby jsme si je mohli prohlédnout, museli jsme vlézt do tmy, takže oni měli noc, díky čemuž se tam nesmělo fotit, takže vám sem dám jen fotku z jejich stránek. V Otorohanze měli dva druhy kiwi - hnědé a velké tečkované (teď jsem zjistila, že v češtině jsou to kivi a hlavně ne hnědé a tečkované, ale jižní a Haastovo... ach jo :D). Hnědí byli zahrabaní ve svých norách, ve kterých sice byly kamery, takže jsme na ně viděli na obrazovce, ale nebylo to... přímo... Naštěstí v tu chvíli, kdy jsme se tam dostali, bylo krmení tečkovaných, takže jsme ho fakt viděli!!
Jestli čekáte nějaké extra ošklivé nebo extra krásné zvíře, tak to teda ne... Kiwi vypadá jako taková slepice bez křídel s extrémně dlouhým zobákem... No ale bylo roztomilý! To se mu musí nechat.
Překvapivě nejsou nějak významně ohroženi, jejich přes 10 000, nicméně je teď ohrožují zavlečené druhy, jako jsou psy nebo potkani. A špatně se potkávají po celém světě, mám pocit, že snad se ani nesmí vyvážet ven z NZ. Takže jestli je někdo chcete vidět, kupujte letenky :)






Po obědu v Otorohanze jsme měli pokračovat do termálního parku Waiotapu, bohužel jsme zjistili, že to nestíháme. Naštěstí nám v restauraci poradili, že pár kilometrů na jih se nacházejí úžasné vápencové jeskyně, které v sobě skrývají světovou specialitu - svítící červy. Řekli jsme si proč ne, když to ještě ani jinde neuvidíme.Když jsme dojeli na "základnu", zjistili jsme, že to není jedna jeskyně, ale tři komplexy, mohli jsme si koupit lístky do jednoho nebo do částí nebo do všech. Vzhledem k cenám a časovým možnostem jsme zvolili jen Glowworm Caves (jen 49 dolarů), nicméně na výběr je mnohem více. Abych nezapomněla, v těchto jeskyních je umožněný i "rafting", zjíždění jaskynních říček na takových těch velkých kruzích (zase za patřičně tučný poplatek). Naše jeskyně byly pár kilometrů od základny, takže jsem mohla znovu řídit (jej, byla to legrace :D). 
Kromě moc hezkého "domečku" u vchodu do jeskyní se mi hodně líbila výstava historických fotografií, ukazujících historii průvodců ve Waitomo.

Musím říct, že jeskyně mě totálně ohromily. První část se strašně podobala klasické prohlídce vápencových jeskyní (mám je moc ráda, ale víte co, to máme doma taky :D), jediné co bylo fakt zajímavé, byla teplota, protože v těch jeskyních je stabilně 14 stupňů! Takové teplo! To mě potěšilo, protože na NZ byla občas fakt zima a tady jsem se ohřála.
Druhá část prohlídky pak byla... nádherná. Bylo to jako kdyby jsme vpluli do vesmíru a měli před sebou všechny možné galaxie a mlhoviny. Přesně takhle totiž vypadají ty červi ve tmě. Tisíce a tisíce malých, různě barevných světýlek. Projížděli jsme pod nimi na lodičce, kterou průvodkyně ovládla jen pomocí systému provazů. Díky tomu celá prohlídka mohla být absolutně tichá a každý si to mohl vychutnávat podle sebe... Bylo to DOKONALÉ.

zdroj zde

Waitomo byl jeden z nejlepších zážitků na NZ, takovou nádheru jsem fakt ještě neviděla... Přidám vám sem i video, sice je z toho black water raftingu, ale je tam nádherně vidět, jaká je to krása.



No a to je pro dnešek všechno, užívejte dne, já jsem touhle dobou poprvé ve škole (máme přípravný matematický týden) a nejspíš se strašně kopu nudou do zadku :D
Hezký zbytek pondělí


You Might Also Like

0 komentářů