Článková výzva #8: Co můžeme dělat na jaře - já běhat (snad)

By 18:12 , ,

Ahoj!
Jsem tu zase ve středu s dalším dílem článkové výzvy! Tentokrát na téma, co můžeme dělat na jaře. Já loňské jaro začala běhat a rozhodla jsem se, že se o to s Vámi podělím, nějaké tipy a triky, jak na to. Rozdělíme si to do několika kategorií, aby to bylo přehlednější. Prokládám fotkami z mých "výběhů".

 
Před závodem GP Prague 2015.

 

Motivace

Proč vůbec začít běhat? Kromě toho, že konečně budete alespoň něco dělat, zvýšíte si fyzičku a tak podobně, je prostě skvělý pocit, že doběhnete tam, kam chcete, a neumřete u toho!
Pro mě byla motivace kromě překonat samu sebe (fakt nenávidím běhání) i sázka s mamkou, kdo "vyhraje" pražské Grand Prix 2015. Mamka teda vyhrála, ale já jsem si tam trhla osobák času na kilometr (běžně běhám 6'10, ale na GP 5'55!), takže to se taky počítá :)

 
Zasloužená odměna po závodu :)

 

Oblečení a boty

Pokud nezačnete běhat pořádně a pravidelně, myslím, že oblečení netřeba nijak řešit. Já běhám doteď v legínách (obyč) a funkčním triku, případně i mikině. Pokud nevíte, kde takové funkční věci koupit a nechcete utratit tisíce korun, doporučuju Decathlon, trička mají myslím od 129,- a legíny taky tak nějak :)
Samostatnou kapitolou jsou boty. Někomu je jedno v čem běhá, vyběhne i v converskách, někdo, jako já, potřebuje mít oporu nohy a v tom případě nezbývá nic jiného, než si koupit pořádné běžecké boty. Já koupila ve Sportissimu Adidas Grete 30 Boost Shoes, jednak se mi líbily a jednak mi je prodavač doporučoval jako skvělou obuv do města (to je důležité si uvědomit, kde budete případně běhat, protože boty na asfalt jsou více odpružené, měkčí, v terénu mohou klouzat, ale samozřejmě s nimi můžete běhat i v lese).

Zdroj fotky complex.com

 

 

Jak začít a pokračovat

Důležité je se vůbec vykopat. Mě vykopal bývalý přítel, což mu dávám k dobru, protože jinak bych se nedokopala. Běhat tedy s někým, kdo už běhá, je rozhodně lepší (samozřejmě pokud to není debil a neuteče vám). Při prvním běhu je taky důležité to nepřepálit, nemusíte hned uběhnout pětku, stačí kiláček, dva. Pokud nemůžete běžet pořád, zkuste indiánský běh - 50 kroků běh, 50 kroků běh (případně jiný poměr, jak vám to bude vyhovovat). Zároveň si hlídejte dech, já s tím mám docela problémy, jakmile mě začne píchat v boku, už je to v háji a vím, že se dříve nebo později budu muset zastavit. Funguje mi tedy hluboké dýchání do břicha, avšak za cenu ztráty rychlosti a tempa (což někomu může vadit). Když budete každý druhý den (nechávejte si vždy odpočinkový den) běhat a  postupně prodlužovat svou trasu, za pár týdnů uběhnete už pořádný kus! :)

 

Tipy a triky

Noste s sebou jen to, co musíte. Stačí jen klíče (do podprsenky, zavázat do tkaniček od bot, případně do kapsičky u kalhot nebo od mobilu), případně mobil (kapsičku na něj pořídíte na eBay za pár korun, případně ve sportovních potřebách). Pokud už budete nosit mobil, je fajn v ní mít aplikaci, co vám to pohlídá. Já používám Endomondo nebo Nike+ (i když mám Adidasy #rebel). Někdo u běhání poslouchá, někdo ne. Já popravdě jak kdy, když vím, že potřebuju nakopnout, beru si sluchátka, pustím si tam něco hodně rytmického, a bežím. Když se chci spíš kochat, hudbu si neberu. Pití nenosím, běhám jen kratší tratě, takže s tím vám neporadím :)


Snad Vám článek pomohl a trochu Vás k něčemu inspiroval, já si jdu najít trasu a jdu běhat! :)
Kdyby Vás cokoli napadlo, nebojte se zeptat :) !

A pro Hann tu mám úkol #9: Představ nám svůj oblíbený sport! Když už já musela vyrukovat s běháním :D


Hezkou středu přeje

You Might Also Like

0 komentářů