Božské hrnkové muffiny, které zvládne i chlap

By 19:34 ,

Ahoj!
V rámci prokrastinace se Vám tu chci představit se svým dalším koníčkem, a to s vařením, zejména pečením :)
Protože v pondělí píšu písemnou část školní maturity z matematiky (proč si nedat to nejtěžší hned na začátek, že), tak dělám všechno, jen ne to, co mám. Proto jsem se ráno rozhodla, že napeču. Tyhle muffinky jsou superrychlé (asi 30 minut i s pečením) a extrémně jednoduché, zvládne je i totální začátečník včetně chlapa! Ve zkratce se to jen všechno smíchá, nacpe do formiček a dá do trouby :) Tak jdeme na to!  


 Co budeme potřebovat na 12 muffinů?

  • 2 hrnky polohrubé mouky
  • 1/2 hrnku cukru
  • 1 hrnek mléka
  • 1/2 hrnku oleje
  • 1 prášek do pečiva
  • 1-2 vanilkové cukry (není nutné)
  • 1 puding (jakýkoli, udává barvu těsta, takže můžete zkusit experimentovat třeba s jahodovým, já se držím klasiky a používám buď vanilkový, nebo čokoládový)
  • 1 vejce
  • náplň - ovoce, kousky čokolády atd.

A postup?

Všechno sypké nasypte do mísy a zamíchejte.


Pak přidejte všechny "mokré" ingredience a zase zamíchejte.


Vznikne vám těsto, konzistencí trošku hustší, asi jako na bábovku, stále ale tekuté, takže se dá jednoduše přemístit do formiček. Tím je základ na muffiny hotový.


No a teď přidejte to, co chcete jako náplň.  Já dělala rybízové (máme doma pořád zmrazený rybíz od babičky, vážíme ho na tuny :D), ale skvělá kommbinace je třeba jedna jahoda zatlačená doprostřed formičky a kousky čokolády (a čokoládový puding samozřejmě). Tady se fantazii meze nekladou, jen jsem zjistila, že pokud tam dáváte ovoce čerstvé, hlídejte si, aby bylo pod řádnou vrstvou těsta, jinak Vám vyteče a zapatlá všechno. Pokud to nechcete, zvolte ovoce mražené, které to nestihne a tak máte čisto a přesto je to výborné!


Takhle tedy vypadá výsledek, připravený na pečení.


Vyložíme formičky papírovými košíčky (já používám nějaké od Tescomy, ale jsou teda dost hrozný, ztrácejí barvu, i když na začátku jsou duhové :/ ) a naplníme těstem. Mně to vychází na asi 2 a půl lžíce na jednu formičku. Pokud to ukápne, utřete to před tím, než to dáte do trouby, pak se to špatně sundavá.


No a jdeme péct! V troubě, předehřáté na 180 stupňů, to necháme cca 15 minut, ale hlídáme. Stav poznáme odborným píchnutím špejlí do největšího muffinu. Pokud na ní něco ulpí, ještě to není :D


No a je to!


Dobrou chuť přeje 
P.S. Pokud můj recept budete zkoušet, strašně moc uvítám Vaše fotky a určitě je i přidám do článku!


You Might Also Like

0 komentářů