Velikonoční DIY - colorblocking na vajíčkách

By 16:21 ,

Ahoj!
Kdo z Vás ještě nenabarvil vajíčka? Já to zvládla před chviličkou, a protože jsem ještě nikde moc taková vajíčka neviděla, rozhodla jsem se o takový návod podělit, aby příští rok bylo takovýchto barevných vajíček víc :)


Každý rok na Velikonoce odjedeme na chalupu, obarvíme pár vajíček a čekáme na koledníky. A každoročně ty vajíčka barvíme na jednu barvu a zdobíme obtisky. Letos jsem to ale zhodnotila jako nudu a rozhodla jsem se to trochu vylepšit. Inspiraci jsem hledala na Pinterestu, takže neříkám, že jsem vymyslela něco nového a úžasného, jen jsem to vyzkoušela, a tak Vám o tom píšu :)

Co budeme potřebovat?

Není to žádná věda, potřebujeme jen uvařená vajíčka (nebo výfuky), barvy na vajíčka (plus potřeby na rozdělání barev, v mém případě horká voda a ocet) a nějaké nádobky na barvy (mně stačily normální hrnky, ale mám celkem malou ruku, ideální velikost je taková, že se vám do ní bez problémů vejde ruka s vajíčkem).

Postup

Vajíčka očistěte a uvařte, barvičky si připravte do hrnečků. Při samotném barvení můžete použít rukavice, já je třeba neměla a skončila jsem s obarvenými prsty, ale při důsledném utírání se to nepodepíše na vajíčkách (jen na prstech a ty se umyjí, že).


No a pak už začneme barvit. Kouzlo spočívá v tom, že namočíte do barvy vždy jen nějakou část vajíčka. Zároveň i délkou máčení ovlivňujete sytost barev.  Barvy se mohou překrývat nebo můžete vytvořit i proužky s původní barvou. Já jsem pro Vás postup nafotila u zelenožlutooranžového pruhovaného vajíčka :)
Takže špičku vajíčka jsem namočila do zelené a nechala cca minutku a půl. Dobré je si prsty opřít o hranu hrnečku, aby Vám za chvíli neupadla ruka.


To, co se nevešlo do zelené, kterou jsem otřela, jsem šoupla do žluté.


A nechala oschnout na hadýrku.


Takhle mi to přišlo ještě moc obyčejné a tak jsem druhou špičku ještě na chvíli ponořila do oranžové.


A voilà! Necháme ho pak už jen uschnout, můžete i našpekovat, aby se hezky lesklo :)



Vyfotila jsem ještě nějaké další kombinace, abyste měli další inspiraci pro namáčení.



Líbí se vám tahle metoda? Nebo jak zdobíte vyjíčka vy? Vyfoťte mi je a pošlete na Facebooku nebo tady do e-mailu!
Krásně strávené Velikonoce, které nenaruší žádná špatná událost, přeje

You Might Also Like

0 komentářů