Jak odlepit známky

By 8:20

Ahoj!
Jako první musím napsat omluvu, že se s tím tak táhnu... Nějak se mi toho sešlo moc ve škole, od maturitního plesu přes dopisování testů, které jsem zameškala kvůli Itálii, až po psaní nových testů a učení se na ně, protože datum klasifikace se blíží mílovými kroky (půlka dubna...). Budu se pokoušet psát co to půjde, ale znáte to... Maturita a úspěšné přijetí na VŠ je rozhodně přednější.

A nyní už k dnešnímu článku! Když jsem s postcrossingem začínala, zajímaly mě jen pohledy, známky mi přišly jako "nutné zlo" pro posílání, protože se mi prostě děsivě nelíbily (ty české, kupovala jsem pořád jen domečky a ty jsou prostě hnusný, ne že ne).
Jednou mi ale ofiko pohled přišel v obálce a v té obálce byla i hromádka známek. Všechny strašně krásné, z různých zemí z celého světa, i na té obálce byly nádherné známky. Začla jsem to zkoumat a zjistila, že země jako USA nebo Finsko mají známky tak strašně moc nádherné, až to není možné. No, a tak jsem je začala sbírat :)
Jenže jsem nikde nemohla najít pořádný návod co se známkami, jak je dostat z papíru, a táta, který je v mládí sbíral, mi odmítl pomoct s tím, že teď jsou určitě známky jiné a že by je jeho způsob zničil.
Poradila jsem se tedy i s jinými a rozhodla jsem se o tom napsat článek, protože mi přijde, že to nikde moc nepíšou, tak třeba to někoho dovede ke mě na blog :)


1. Příprava

Známku z obálky vystřihneme, ne moc pečlivě, jen aby jsme neporušili známku. K tomu si připravíme misku s horkou vodou, ideálně tak, aby jste do ní mohli sáhnout, ale už to bylo hraniční (čím teplejší voda, tím rychleji a lépe se lepidlo rozpustí). 


2. Máčení

Známku hodíme do vody a počkáme, myslím, že se to dá odhadnout na cca 30 vteřín :) 


Ta zakalená voda vzniká právě díky rozpuštěnému lepidlu, ale nebojte, známky to nepoškodí.

3. Odlepení

Po těch cca 30 vteřinách by známka měla jít lehce odloupnout od papíru, případně se sama uvolní a volně plave. V každém případě ji vylovte, opatrně, ať si s ní nic neuděláte.



4. Usušení

Známku položte na savý papír nebo ubrousek, přeložte dalšími (tak, aby vrchní nebyly mokré) a zatižte závažím, já používám knížky.


5. Uložení

Po cca 24 hodinách jsou známky krásně suché a rovné, připravené k vložení do alba :)



No a to už je všechno, doufám, že jsem vám alespoň trochu pomohla :) Neříkám, že tohle je ten nejlepší a nejprofesionálnější způsob, takhle to prostě dělám já, pokud máte lepší postup, případně nějaké tipy, určitě je napište do komentářů, ať můžu svůj postup vylepšit, případně je přidám i do článku :)
Hezký nadcházející víkend, ale hlavně pohodový pátek, přeje

You Might Also Like

0 komentářů