Krav Maga

By 21:41

Ahoj,
tentokrát jsem tu s jedním sportovním článkem, totiž článkem o mém sportu, mém koníčku. Už druhým rokem chodím na  Krav Magu a ráda bych vás s ní tímto článkem seznámila.

Seminář - obrana proti noži a nůž proti noži

Co to tedy je?

Dovolím si zde krátkou citaci z Wikipedie a pak ještě doplním pár svých poznatků.

"Krav maga je moderní, praktickou, prověřenou soustavou sebeobranných technik, pečlivě koncipovaných tak, aby odpovídaly podmínkám současného, rychle se měnícího světa. Vyznačuje se natolik logickým a koherentním přístupem ke konfliktním situacím a sebeobranným technikám, že potenciálnímu praktikantovi umožňuje dosáhnout relativně vysokého stupně dovedností v poměrně krátkém čase. Celý systém je zpracován do tří proudů – pro užití v ozbrojených silách, policejními složkami a v civilní sféře. Díky tomu získalo umění krav maga vysoké uznání ze strany jak zkušených borců boje zblízka, tak od expertů bojových umění, od vojenských a policejních autorit, a to jak pro vysokou praktickou aplikovatelnost, tak pro jednoduchost a realistický, od všeho zbytečného balastu oproštěný přístup k otázce osobní bezpečnosti. Krav maga se díky svým vynikajícím charakteristikám prezentuje jako optimální souhrn sebeobranných metod pro muže i ženy, osoby mladé i staré, pro lidi více či méně fyzicky vybavené.
Celý systém krav maga v sobě slučuje dvě integrální a na sebe navazující části: sebeobranu a boj zblízka v konfliktní situaci.
Krav maga učí především reálný boj muže proti muži, a to i v případech asymetrického boje, kdy je protivník ozbrojen – nožem, holí, palicí, střelnou zbraní či granátem, v přečíslení počtem protivníků, či v jiné taktické výhodě, jež by ve sportu byla považována za neetickou. Krav maga předvádí a učí i zákroky podnikané ve prospěch třetí osoby a demonstruje, jak má člověk reagovat, je-li napaden dvěma ozbrojenými útočníky.
Tvůrcem celého systému krav maga je Imi Lichtenfeld, původem z Bratislavy.
Dnes krav maga používají všechny složky Izraelských ozbrojených sil (regulérní síly i speciální jednotky Sajeret), zpravodajské služby Mosad a Šin Bet, americké CIA, FBI, DEA, U.S. Marshals a další federální agentury, některé složky amerického letectva a pobřežní stráže, dále několik amerických policejních sborů (včetně SWAT týmů), francouzská elitní jednotka GIGN, Belgická armáda a další."

Krav maga není sport, ale příprava na boj zblízka na život a na smrt.

 

Seminář - obrana proti noži a nůž proti noži

Proč jsem se na KM přihlásila? A jak dlouho cvičím?

Přihlásila jsem se v září 2014 a to vlastně hned z několika důvodů. Prvním bylo, že jsem chtěla změnu, několik let plavání v oddíle už mě nudilo, neposouvalo dál, neviděla jsem progres... Druhým bylo, že žiju v Praze a ta může skrývat kde jaká překvapení, hlavně v noci. Přiznám se, bála jsem se chodit sama po ulici. No a třetím bylo to, že jsem po KM toužila už několik let, ale nemohla jsem si to uskutečnit. Takže jsem šla hrdě do toho. Nyní už jsem level P3, ale nechodím na přezkoušení, takže vám to nemůžu nijak ukázat :)

Kde cvičím?

Cvičím pod IKMF v tréninkové skupině pokročilí v Holešovicích, můj trenér je Ondra Malčík.
Přihlásit se můžete na http://kravmaga.cz/.

Loňská fotka :)

Co můžete očekávat a komu to doporučuji?

Tvrdou dřinu, litry potu, modřiny... Není to sport pro dámičky, ale myslím si, že není problém to zvládnout i pro holku (já sama jsem mrňavá a celkem lehká), pokud budete od začátku cvičit fyzičku poctivě, ona vám naroste sama.

Moje poznatky a zkušenosti

Trenérovi se nikdy neodporuje.
Zapomenout si suspenzor je špatný nápad.
Zapomenout si boty je nápad ještě horší.
Nejíst před tréninkem je úplná blbost, to KO je pak rychlé.
Mít ohledy na toho druhého. (Nemějte, nebo vám tu hubu rozbije on a ne vy jemu!)
Dlouhé nehty jsou fakt dobrá zbraň.
Je zbytečné útočit na obličej, když má útočník o půl metru víc než vy. Rozkrok a solar jsou blíž.
Fakt se nebát dát ránu, ten druhý to ustojí.
Neomlouvat se.

Letošní fotka :D
Doufám, že jste si tenhle článek užili a že jsem třeba někoho nalákala. Teď jsem se vrátila z tréninku a jsem úplně grogy, takže jdu asi spát :D
Hezký večer!




P.S. Na fotkách jsem ta růžová s tmavými vlasy :)

You Might Also Like

0 komentářů