Jak vybírám a zdobím pohledy?

By 10:30 , ,

Ahoj,
jsem tu zase s pohledovým článkem, tentokrát na téma zdobení! Přiznám se, že tento článek mám nafocený už déle, nějak nebyla síla to napsat, protože to bude pěkně dlouhé. Dofotila jsem k tomu i nějaké fotky z ledna, aby tu toho bylo více :)


Zdobení je podle mě důležitou součástí pohledu, i když na něj občas nemám náladu. I přesto si neodpustím alespoň barevné fixky, protože ty jsou moje srdcovka, ani nevím proč, ale musím s nimi psát pořád a všude! :D Na poslání a ozdobení pohledu mám už zaběhnutý řád, se kterým vás ráda seznámím :)

1. Výběr pohledu

První a nejdůležitější krok je správně vybrat pohled, což ne vždy je tak jednoduché, jak se můžu zdát. Ukážeme si to na pohledu, který jsem posílala do Litvy :) (moje první Litva :3)
Slečna/paní měla na svém pohledu napsáno toto:

"Hi!
My name is Gita, I'm 44 y.o. and I live in Vilnius. I like reading, playing piano and I'm really obsessed by knitting;)
After 5 years in postcrossing I can say what kind of postcards I like the most:
- Christmas postcards in December;
- painted/drawn postcards;
- people, portraits;
- music, musical instruments, singers, musicians;
- dance;
- books, reading people;
- knitting;
- landscapes (especially in autumn and winter);
- black and white.

Please browse through my favourites to get an idea of what I like, but don't worry if you don't have cards like these, I'll be happy to receive any postcard from you:)
I'm looking forward to find your postcard in my mailbox :)"

Tak jsem zvolila pěknou krajinku, asi nejhezčí, co jsem měla, a připravila jsem si všechny nezbytné proprietky.

  

2. Výběr a natisknutí razítek

Protože razítka musí zaschnout, trvá to nejdéle a zároveň už je pak do textu nenacpete, dělám je vždy první. Mám tři pěnová (kytičku, sobíka a tučňáčka, jedno roztomilejší než to druhé), tři dřevěná s krtečkem, klasicky na polštářek oba druhy, a pak ještě jedno samoinkoustovací s beruškou. Všechny tyto věci lze koupit lehce v papírnictví, případně přes specializovaný eshop (např. na scrapbooking), stojí to pár korun a vypadá to fakt moc pěkně :)
Polštářek i s inkoustem tam koupíte taky, inkoust používám ten nejvíc obyčejný, používá se snad i do plnících per, dají se koupit různé barvy, já používám víceméně jen klasickou modrou. Natiskneme a necháme zaschnout.


3. Washi pásky, nálepky a další fíčurky


Tohle není celá moje výbavička, ale nechtěla jsem ji celou ukazovat :) Washi pásky nakupuju na eBay, pak v obchodech typu Tiger nebo na ne občas narazím v papírnictví, ale tam bývají fakt drahé. To samé se samolepkami, ty taky seženete všude, i na netu :)
Možná se ptáte, co jsou sakra ty čtvrtečky s nějakou fotkou, bystřejší možná rozeznají Prahu. No, mě se občas chce poslat malý dáreček... A tak washi páskou přilepím tenhle malý čtvereček, který v sobě skrývá kvalitní hořkou nebo mléčnou čokoládu. Většinou sklidí obrovský úspěch :)


4. Datace, ID pohledu, adresa... prostě ty důležité informace

Nyní přichází chvíle, na kterou všichni čekali :D ne, dobře, asi ne... Ale je to chvíle, kdy na pohled musíte napsat všechny důležité informace, které nebudete včleňovat do textu. U mě je to adresa, u oficiálních pohledů ID, u neoficiálních tam alespoň píšu, co to je (např. direct swap), datum a místom občas připíšu i počasí. Moc se mi líbí, když moje zvířátka mluví, takže většinou říkají právě nějakou z těchto informací.


To ID tužkou dole si píšu vždy, většinou totiž píšu více pohledů najednou a pak ztrácím přehled, co jsem komu chtěla poslat. Pak se to jednoduše vygumuje.

5. Text

Teď přichází nejdelší, a pro mě nejtěžší, část zdobení, text. Omluvte moji angličtinu, stále mám mezery a občas mi to fakt ujede... Holt ne každý je rozený lingvista. Ale snaha tam je.


No a máme hotovo!

Teď už jen nalepit známku, hodit do schránky a máte hotovo :) Ještě používám, ale to teď celkem nově, pokud mohu, vlastní prioritky. Koupila jsem je na Postallove, nebyly moc drahé, je jich tam spooostu, takže vydrží dlouho. Lepím je na pohledy po Evropě, protože posílám už jen pořád za 25 korun.


Ještě jsem vyfotila pár dalších pohledů, v průběhu měsíce, aby jste viděli i něco jiného. Můj styl zdobení je ale pořád hodně podobný. Záleží ovšem na mojí aktuální náladě, občas se mi do toho fakt nechce a to jen něco napíšu barevně a konec, občas je to až přeplácané. (A jo, miluju toho soba :D)





A jak zdobíte své pohledy vy? Pochlubte se alespoň popisem!

You Might Also Like

0 komentářů