Oscar Wilde: Lady Fuckingham aneb tip na nenáročnou knihu na pláž

By 8:00 , ,

Ahoj!
V úvodu bych ráda obhájila název knihy. Nebo obhájila... Jméno víceméně přesně vypovídá o tématu knihy, tudíž kdo nerad erotickou literaturu, neměl by si to ani kupovat :)



Knihu jsem koupila už loni, v Levných knihách na Národní třídě, za asi 70 korun (na knihu víc než uspokojivá cena). Koupila jsem si ji jen kvůli názvu a autorovi, jelikož Doriana Graye jsem přečetla jedním dechem. Trochu jsem se bála, že to bude jako 50 shades of Gray nebo podobné "erotično pro matky", jak se o tom vyjádřil nějaký žurnalista, ale naštěstí se moje obava nevyplnila. Spíš bych to nazvala "deník nymfomanky". 

Tohle je ta z levných knih, co tedy mám doma.

Kniha se čte moc dobře, nejsou tam žádné velké zvraty, není to ani moc o ději, spíše přeci jen o té jedné činnosti, jejíchž popisů je tam ovšem více než dost (= proto tip na nenáročnou knihu na dovolenou). Velmi zajímavá je také historie knihy, kdy začala vycházet v nově vzniklé erotické revue The Pearl, které po vydání celé novely opět zanikla. Pikantní detail na tom celém je, že kniha byla vydávána v letech 1879 a 1880 ve viktoriánské Anglii, kdy sice všichni věděli, že se podobné věci dějí, ale nikdo to neříkal nahlas. Autorství Oscaru Wildeovi nebylo nikdy oficiálně přisouzeno.

Úryvek dávat nebudu, kdo bude chtít, knihu si sežene, mají ji i v Městské knihovně v Praze :)
Hledala jsem nějaké odkazy, kde ji sehnat:
Levné knihy - už ji zlevnili na 59 korun, paráda
kosmas.cz - pokud jsme spíše přes e-knihy, na kosmasu ji mají za 50 korun
Městská knihovna Praha ji má také, dokonce v několika vydání :)
Pokud jste z jiného města, tak se omlouvám, prochozenou mám v tomto ohledu jen Prahu, třeba se v komentářích najde tip, kde ji sehnat i jinde!

Hezké válení, ať už na pláži nebo na louce, přeje



P.S. Všimli jste si nového uspořádání, nových popisků a nového loga? Fakt jsem se snažila :D

You Might Also Like

0 komentářů