Co je to ten postcrossing a malý slovníček

By 18:26

Ahoj!
Je asi podivné, proč jsem tento článek nenapsala hned jako první nebo druhý v pořadí... No, taky nad tím teď přemýšlím, ale prostě jsem trubka :D takže přišel čas si vysvětlit pár věcí!
V rámci přehlednosti jsem se rozhodla to napsat jako otázky a odpovědi, tak snad se vám to bude lépe číst :)


No takže co je to teda ten postcrossing?
Postcrossing je projekt, založený roku 2004, snažící se spojit lidi po celém světě, kteří posílají a získávají pohledy z celého světa. Je zapojených více než půl milionu lidí z 213 zemí a poslali více než 30 milionů pohledů.
Jak to funguje?
Zaregistrujete se (což obnáší i napsání vaší adresy) a vylosujete si svého prvního příjemce. Získáte jeho adresu, ID pohledu a odkaz na jeho profil, který vám má o něm něco říct a třeba i poradit, co mu poslat. No a teď už jen napíšete a pošlete na získanou adresu a čekáte. Celé kouzlo totiž spočívá právě v ID pohledu, které na pohled napíšete. Jakmile ho váš příjemce obdrží, zapíše pohled do systému a vaše adresa se uvolní k losování, někdo si ji vylosuje a vy se můžete těšit na pohled odněkud ze světa :)
Kolik to stojí?
No, registrace samozřejmě nic. Ale i tak náklady šplhají občas k astronomickým částkám, jelikož pohled něco stojí a známky jsou kapitola sama o sobě. Po celém světě vám stačí známka za 25 korun, po Evropě váš pohled poletí letecky prioritně, po zbytku světa se potom poveze autem/lodí, takže to trvá chvilku dýl. Pokud chcete, aby se tento pohled taky proletěl, zaplatíte 30 korun.

No a to je asi tak základní info :)
A teď slovníček:
(direct) swap - výměna pohledů nebo obálek (s čímkoli na čem se dohodnete), neoficiální forma postcrossingu
penpal - člověk se kterým si píšete pravidelně
images nouvelles - to se špatně popisuje, lépe ukazuje :) ->

To je zatím všechno, bude se to rozrůstat, až mě něco napadne, holt jsem hlava děravá :D
Hezký víkend, možná tu ještě něco přibyde!


You Might Also Like

4 komentářů

  1. Hezký článek ;)
    Postcrossing mi ukázala před pár měsíci kamarádka a docela jsem tomu propadla. Zatím mi přišli opravdu hezké pohledy z Číny, Finska, Filipín, HongKongu, Francie, Ameriky a Německa :D

    A teď jsem propadla eshopům s pohledy a už to jede :D Mé kapesné padá z 40% na tento můj nový koníček :) Je to zábavné! :)

    Postcrosserka Franch

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ooo, kéžby 40% :D u mě je to tak 60% a stále stoupá :D

      Vymazat
  2. Moc hezký článek =) Jen tak dál =) Nakopla jsi mě, abych na svůj blog taky konečně dala nějaký ten článek o PC =)

    Jinak, já jsem teď inactiv a hrozně se těším, co za poklady mi dojde, až se zase aktivuji =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem teď taky inactive, protože věčně nejsem doma, ale těším se, až se aktivuji, aktuálně mi "chybí" přijatých k dorovnání odeslaných asi 10, takže to budou velké hody :D :)

      Vymazat